Pirjo Kiefer, invitat al conferinței ”Breaking the walls”, s-a specializat, timp de paisprezece ani, în amenajare de birouri. În prezent este arhitect la Vitra, celebra companie elvețiană producătoare de mobilier, dedicată dezvoltării de soluții inteligente și inspiraționale pentru birou și casă. Cu prilejul confeinței, Pirjo ne va vorbi despre experiența „Citizen Office”: un concept inovator dezvoltat de Vitra, ce presupune un spațiu de lucru eminamente configurabil, pentru a le oferi angajaților o paletă de opțiuni la fel de variată ca cea pe care un oraș le-o pune la dispoziție locuitorilor săi. Până atunci, aflăm dintr-un scurt interviu care sunt principalele bariere pe care managementul organizațiilor de astăzi trebuie să le depășească.
Ce anume trebuie să aibă în vedere o companie atunci când își stabilește prioritățile în amenajarea spațiilor de lucru?
Nevoile angajaților (fluxul de lucru, comunicare, relaxare), evidențierea valorilor culturale ale companiei, implementarea noilor tehnologii.
Care sunt tendințele de poziționare a managementul într-o organizație actuală, nu din punct de vedere ierarhic, ci teritorial?
Mult mai deschiși și apropiați de echipă, cu zone dedicate pentru ședințe și discuții în vecinătatea spațiului de lucru.
Ce bariere organizaționale identificați în modul în care sunt amenajate spațiile de lucru de astăzi? Cum pot fi ele transformate?
Cei mai mulți dintre angajații unei companii care s-au obișnuit să lucreze în birouri create după structuri celulare închise au impresia că își vor pierde din putere și influență dacă vor migra către spații deschise. Obligația managementului este să îi facă să înțeleagă că structurile de tip „open space” oferă mai multe posibilități. Lucrând într-un mediu deschis, observi mai ușor nevoile reale din jurul tău. Tot managementul trebuie să înțeleagă că a lucra stând pe o canapea nu este cu nimic diferit de a lucra la o masă. Altfel, angajații se vor sfii să folosească zonele comune de întâlniri/relaxare, de teamă.
Apoi, încă un aspect cu care trebuie să se obișnuiască middle managementul unei organizații este renunțarea la biroul individual, ca un indice de statut. Cei care ocupă asemenea funcții trebuie să înțeleagă noile provocări și semnificații atunci când vine vorba de ierarhii și să îmbrățișeze concepte noi, precum împărțirea aceluiași birou cu alți angajați.
Care sunt primele trei aspecte privitoare la locul de muncă ce îi vor interesa pe angajații din generațiile viitoare?
Mersul la birou va fi mult mai mult despre atmosferă, în strânsă legătură cu rezultatele și succesul personal.
Toate detaliile despre conferință, precum și condițiile de înscriere, se regăsesc aici: http://introdesign.ro/pages/breakingthewalls